آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت

اینا را نصب نکنید

دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۶:۲۹ ق.ظ
#جبهه_اقدام
#تحلیل_خبر

ایتا یا اعطا؟ 
بعد از خبرهای فیلتر یا مسدود شدن پیام رسان تلگرام کاربران به فکر نقل مکان کردن و یا پیام رسان جانبی افتادند تا بتوانند نیازهای خود را برآورده سازند. 

در این میان کاربران با چند پیشنهاد داخلی مواجه می شوند که یکی از آنها پیام رسان ایتا است که با استقبال نسبتا خوبی روبرو شده است. به راستی برای این که یک کاربر بخواهد به نرم افزار یا پیام رسان اعتماد کنند تا اطلاعات خود را در اختیار آن قرار دهد، باید به چه نکاتی توجه کند؟ 

اولین نکته ی مهم این است که سرورهای پیام رسان داخلی باشد، یعنی محل ورود اطلاعات در محلی قرار گیرد که کسی نتواند به آنها دسترسی داشته باشد.  همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: "تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم حرام شرعی است." پس حفظ اطلاعات بسیار با اهمیت است. 

دومین نکته این است که نرم افزارها با کاربران روراست باشند بدین معنا که هر کاربری با یک جستجوی کوچک بتوانند با سازندگان و نحوه ساخت نرم افزار آشنا شود. 

سومین نکته مهم اطمینان دادن سازندگان از اینکه اطلاعات مردم در هیچ جا استفاده نخواهد شد یعنی این اعتماد حاصل شود که کاربر با اطمینان مطالب خود را ارسال و یا دریافت کنند. 

نداشتن قطعی و سرعت بالای پیام‌رسان، نکته ی با اهمیت دیگری است. 

پنجمین نکته زیبایی و سادگی پیام رسان و یا  نرم افزار هاست، که افراد با سواد های متفاوت بتوانند بدون هیچ درگیری از آن استفاده کنند.
 چند نکته مهم را بررسی کردیم، حال باید بدانیم آیا نرم افزار ایتا این نکات را رعایت کرده است؟

 در مورد مهمترین نکته باید گفت هیچ اطلاعاتی در وب سایت خود نرم افزار، و در دیگر وب سایت ها یافت نمی شود یعنی محل سرور پیام رسان مشخص نیست. 

در مورد دومین نکته باید گفت که در وب سایت ایتا به نام "شرکت اندیشه یاوران تمدن امروز"(مخفف کلمه ایتا) اشاره شده است اما در مورد این شرکت هیچ اطلاعاتی یافت نمی‌شود. با جستجو های بیشتر به دو نام دیگر "شرکت سامانه فناوری طوبی" و "هاتف پیام پرداز" که ارتباط با این نرم افزار دارند یافت می شود. این دو شرکت هر دو در شهر قم ثبت شده اند. "سامانه فناوری طوبی" یکی از شرکت های سهامی خاص از نوع شرکت تبلیغاتی با پیامک است. تنها اطلاعاتی که درباره شرکت "هاتف پیام پرداز" می‌توان یافت کرد این است که این شرکت متعلق به شخصی به نام سید حسن حسینی است. به طور کلی این اطلاعات بسیار کم و ناقص است و شاید هم مشکوک باشد که چرا یک شرکت تبلیغاتی باید در ساخت پیام رسان سرمایه گذاری کند و پاسخ به این سوال نیز می تواند ناقض نکته سوم هم باشد. 

در مورد چهارمین نکته نیز باید گفت فعلاً تعداد کاربران پیام رسان کم است و در این مورد نمی توان قضاوت درستی انجام داد. 

پنجمین نکته نیز قابل تامل است زیرا که پیام رسان ایتا از لحاظ ظاهری بسیار شبیه تلگرام صهیونیستی است و تنها تفاوت آن رنگ و لوگوی آن می باشد و از لحاظ فنی نیز بسیار شبیه ویسپی است یعنی این نرم افزار از کپی پیام‌رسان های دیگر استفاده کرده و هیچ خلاقیت و یا تغییری در آن صورت نداده است. نکته ی دیگر اینکه پیام رسان ها در ابتدای کار به صورت آزمایشی فعالیت خود را شروع می کنند اما جالب است که این پیام رسان از آغاز با ورژن های بالا شروع به کار کرده است که خود جای سوال دارد. نکته بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که در وب سایت پیام رسان ایتا یکی از حسن ها، رزرو آدرس یا کانال های رسمی در تلگرام که ثبت شده در وزارت ارشاد هستند، در این پیام رسان اشاره می کنند، این مطلب روشن کننده این است که پیام رسان کپی شده تلگرام صهیونیستی است.
 
نتیجه نهایی از بررسی ها این است پیام رسانی که با کاربران خود صادق نیست و اطلاعات کافی از خود ارائه نمی دهد چگونه می تواند مورد استقبال کاربران میلیونی قرار بگیرد؟ 

کاربران نیز باید هوشیارانه پیام‌رسان‌ها را انتخاب کنند زیرا که اکثر اطلاعات خود را در این نرم افزار ها رد و بدل می کنند.
جبهه اقدام انقلاب اسلامی 
sapp.ir/jebheeqdam
ذکر منبع الزامی است
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۷
انتظار ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی