آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت

مردم را از چاله به چاه انداختن!

دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۴۵ ق.ظ



چند ماهی است از فیلترینگ ناقص و ناکام تلگرام با دستور مقامات قضایی می گذرد. هرچند وقت یکبار نیز از سقوط پیام رسان تلگرام در رنکینگ های جهانی صحبت به میان می آید و اطلاع رسانی می شود که با فیلتر شدن این نجس افزار در ایران تعداد کاربران آن کاهش یافته است. 


ابتدای شروع  فیلترینگ، مدت کوتاهی صدا و سیما و مسئولین از سازندگان آن و دست داشتن آنها با صهیونیسم جهانی پرده برداشتند و مدارک و ادله هایی را جهت منفور کردن این پیام رسان در میان مردم و کاربران ارائه دادند.  
چند مستند هم از صدا و سیما پخش شد و مسئولین و مقامات از این پیام رسان خارج شده و فعالیت های خود را در کانال ها و گروه های تلگرام قطع کردند  و کمپینی با نام #نه_به_تلگرام_صهیونیستی در آن ماهها آغاز به کار کرد.
 مردم عادی و چهل و اندی میلیون کاربر بی اطلاع و بی خبر تماشاگر این ماجراها بودند بدون اینکه کسی برای آنها موضوع را باز کند و بگوید چه دلایلی وجود دارد که باید این پیام رسان فیلتر شود. با نشان دادن چند مستند کوتاه و مباحث کارشناسی در زمان های سوخته تلویزیونی، نمی توان حجم کاربرانی را که مدتها در یک پیام‌رسان فعالیت کرده اند را قانع کرد.
 مردم باید در #نه_به_تلگرام_صهیونیستی فعالیت می کردند! اما هنوز ذهن مردم برای خارج شدن از این  پیام رسان آماده نشده بود که فیلترینگ آغاز شد. 
پس از آن، ظاهرا حمایت از پیام رسان های داخلی آن هم در حد بسیار ضعیف شروع گردید اما به علت حمایت نکردن واقعی از این پیام رسان ها و پایین بودن کیفیت آنان، کاربران در برابر خروج از تلگرام مقاومت نشان می دادند. 
اینجا بود که برای دور زدن این فیلترینگ، دانلود کردن وی پی ان ها و پروکسی های اختصاصی را آغاز کردند؛ بدون اینکه بدانند عواقب استفاده از این فیلتر شکن ها چه میتواند باشد؟
 در چند ماه اخیر فروشندگان وی پی ان ها و فیلتر شکن ها پول خوبی را به جیب زدند و از این سادگی کاربران سوء استفاده کردند...

 امروزه در دست هر کودک و نوجوان و بزرگسالی تلفن همراه هوشمند وجود دارد که با نصب فیلتر شکن ها چه اطلاعات وسیعی را خواسته یا ناخواسته در اختیار سرویس های جاسوسی دیگر کشورها قرار داده اند! (در صورتی که میخواستیم با فیلتر کردن پیام رسان های جاسوسی، از رخ دادن چنین اتفاق هایی جلوگیری کنیم).
 چه تصاویر و فیلم های مستهجنی با وجود فیلتر شکن ها در گوشی کاربران سنین پایین دیده نشد؟ (هر آنچه که نمی‌خواستیم ببینند را دیدند). 
 چه سودهای هنگفتی به جیب اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت خانگی نرفت؟ (با بالا رفتن حجم مورد نیاز برای باز کردن وی پی ان ها و استفاده از نجس افزار تلگرام).
 همه و همه به خاطر سوء مدیریتی بود که یک تصمیم خوب و سازنده، درست اجرا نشد. 
اگر از ابتدا خطرات وجود چنین پیام رسان هایی را اطلاع رسانی می کردند و در قدم‌های بعدی فیلتر آن را به طور کامل اجرا می‌کردند و شرّ این نجس افزار را یکباره از سر این ملت باز می‌کردند دیگر شاهد سوء استفاده قرار گرفتن کاربران نبودیم. 
 سامان دادن به این فضای بی‌سامان نیاز به تدبیر و مدیریت دارد نه قول و قرارهای پنهانی با مدیران پیام رسان های معاند.
 البته اتفاقاتی که در این چند ماه رخ داد ذهن‌ها را به این سمت می‌برد که نکند این قضایا عمدی بوده و با این کار ها قصد خالی کردن جیب کاربران ساده را داشته‌اند و متزلزل کردن بنیان خانواده ها و نابود کردن روحیه جوانان و نوجوانان در دستور کار بوده است؛ به جای فیلتر و از دسترس خارج کردن یک پیام رسان.؟!!
 اما هنوز این پیام‌رسان صهیونیستی که محل تشکل‌های جاسوسی و فتنه گریست با فیلترشکن در حال فعالیت است. نمونه بارز آن حمله تروریستی اخیر در اهواز است که دهها کشته و زخمی داد...!!!
پورموسوی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۹
انتظار ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی