آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت

لزوم_شناخت_دشمن

شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۲۱ ق.ظ

#جبهه_اقدام

#لزوم_شناخت_دشمن

#قسمت_اول


من نام لم ینم عنه

هر که آسوده بخوابد دشمن او بیدار و هوشیار است1

 امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) اولین و بزرگترین دشمن انسان ها را نفس خود انسان می داند. دشمنی که همیشه و همه جا، از بدو تولد تا هنگام مرگ کنار انسان است.

  اگر انسان بتواند این دشمن بزرگ وبی رحم و فریب کار را مهار کند و آن را به زمین بزند قطعا دشمنان بیرونی انسان نمی‌توانند انسان را از پای درآورند. و باعث گمراهی و نابودی او شوند.

 دشمنان بیرونی فقط از طریق تحریک و تهییج این دشمن درونی، می توانند به اهداف شوم خود برسند، لذا اسلام تاکید فراوانی به تهذیب و کنترل نفس دارد.

اما دومین دشمن بزرگ انسان در نهج البلاغه، شیطان رجیم معرفی شده است. کسی که قبل از ورود انسان به عالم خاکی، شمشیر دشمنی را از رو بسته و قسم خورده که تا قیامت انسان ها را گمراه خواهد کرد.

 جامعه ای که انسان ها نتوانند بر نفس خویش چیره شوند و عنان آن را در دست بگیرند، باید فاتحه انسان ها و انسانیت خوانده شود، زیرا خدای این افراد، نفس ها و امیالشان خواهد بود و جولانگاه امنی برای شیطان هستند...

ادامه دارد...

1_ نهج‌البلاغه، نامه ها، شماره۶۲، صفحه۴۵۲

❇❇❇❇❇

 جبهه اقدام انقلاب اسلامی

sapp.ir/jebheeqdam

  ذکر منبع الزامی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۶
انتظار ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی