آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت

آیا وقت آن نرسیده است که برخی مسئولین که در جایگاه خدمتگزار و مدیون همیشگی مردم هستند، قدرت و توانایی ولی نعمتان خود را باور کنند و با عملکرد انقلابی و ارزشی دست از لجن پراکنی و نفاق افکنی و تضعیف نظام جمهوری اسلامی بردارند و باور کنند که ایرانی می تواند.

به گزارش جبهه اقدام ; "مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم. محمّد (صلوات الله علیه و آله) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید؛ و در میان خود مهربانند..."

با یک وبگردی ساده و نظر به توئیت های برخی نمایندگان مجلس در مخالفت با فیلترینگ تلگرام به نقض سه اصل: امنیت، آزادی، اشتغال و اقتصاد دست خواهیم یافت که به اعتقاد این بزرگواران هر سه اصل در شبکه های بومی نقض شده و تلگرام صهیونیستی در حد اعلاء آن سه را به کاربران خود هبه کرده است.

در واقع در مورد شبکه های اجتماعی زمانی می توان از امنیت صحبت کرد که طراح و کارگردان میدان، خود حکومت و نظام حاکم باشد و اگر غیر از این باشد با گردشی 180 درجه ای امنیت نقض خواهد شد.

لازم است برای آن دسته بزرگوارانی که در جایگاه نمایندگی مردم تکیه زده اند و قائل به امنیت در تلگرام هستند و با بیان این مطلب، در واقع به مردم ناامن بودن پیام رسان های بومی را القاء می کنند، یادآوری گردد که تیم‌های تروریستی داعش تمام هماهنگی‌های خود برای انجام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی را از طریق تلگرام انجام دادند و فیلم عملیات تروریستی خود را به‌ صورت آنلاین از طریق تلگرام برای همه دنیا پخش کرد و کسی نتوانست از نظر فنی جلوی این اقدام را بگیرد. و نهادهای امنیتی کشور نیز به ‌لحاظ غیرقابل کنترل بودن تلگرام قبل از عملیات هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند.[1]

امیر خوراکیان معاون محتوایی مرکز ملی مجازی این چنین بیان می کند: قانون تلگرام قانون جنگل مدرن است، نمی‌توانیم اجازه دهیم همه‌ فعالیت‌ها و خدمات بر بستر یک پیام‌رسان بی‌قانون و بی‌هویت انجام شود.[2] در واقع امنیت یک طنز  تلخ و سرابی فریبنده در تلگرام است که به همت غرب زدگان بی عزت داخلی تبدیل به یک باور عمومی شده است.

مضاف بر آنکه علاوه بر مدیریت و ایجاد میدان خودی در شبکه های بومی و برخورداری از پشتوانه قوی قانون در نقض حریم خصوصی افراد "کاملا عکس کشور آمریکا" و قطع ید سرویس های جاسوسی تروریستی (تلگرام و اینستاگرام) در دسترسی به اطلاعات کاربران ایرانی و حفظ  امنیت اعتقادی و فرهنگی و اطلاعاتی کاربران، امام خامنه ای نیز با فتوای خود، پاسخ کوبنده ای به یاوه گویان نقض حریم خصوصی در پیام رسان های بومی داده اند. معظم له در دیدار با جمعی از مسئولان و مدیران نظام فرمودند: "باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم حرام شرعی است و نباید انجام شود."[3]

از دیگر اصولی که برخی نمایندگان و مسئولین کشور در مخالفت با فیلتر تلگرام بیان می کنند، نقض آزادی است. در رد این ادعا که فیلترینگ ابزارهای جاسوسی_تروریستی در مرزهای جمهوری اسلامی، استناد می کنیم به نظر حاکمیت درباره آزادی و مرز آزادی در جمهوری اسلامی ایران:

 امام خامنه ای در فروردین امسال در بحث آزادی و آزادی بیان صریحا می فرمایند: "عدّه‌ای بی‌انصافی می کنند؛ از آزادی موجود استفاده می کنند و بدروغ می گویند آزادی وجود ندارد؛ رادیوهای بیگانه و تبلیغات بیگانه هم سخن آنها را بازتاب می دهند. واقع قضیّه این نیست؛ امروز در کشور ما آزادی فکر هست، آزادی بیان هست، آزادی انتخاب هست؛ هیچ‌کس به‌خاطر اینکه فکرش و نظرش مخالف نظرِ حکومت است، مورد فشار و تهدید و تعقیب قرار نمی گیرد. هرکس ادّعا کند که «من مورد فشار قرار گرفته‌ام چون عقیده‌ام در فلان مسئله برخلاف عقیده‌ی حکومت بوده»، هرکس این‌جور ادّعایی بکند، دروغ گفته؛ چنین چیزی نیست. افراد متعدّد در رسانه‌های مختلف، افکارِ گوناگونِ ضدّ حکومت را -که عقیده‌شان است- ابراز می کنند و کسی هم با اینها کاری ندارد؛ بنا هم نیست که کسی متعرّض اینها بشود. آزادی بیان هم هست؛ می توانند بگویند. بله، آزادی در  همه‌جای دنیا چهارچوب دارد؛ آزادی یعنی «برخلاف قانون عمل کرد» وجود ندارد؛ آزادی یعنی «برخلاف دین و شریعت عمل کردن» وجود ندارد. چهارچوب آزادی در کشور ما، قانون اساسی ما و قوانین کشور و همه الهام‌ گرفته‌ی از شریعت مطهّر اسلام است؛ البتّه این هست. اینکه کسی توقّع داشته باشد آزاد باشد و برخلاف قانون عمل کند، منطقی نیست و این وجود ندارد. بنابراین آزادی هست."[4]

صرف نظر از نگاه حاکمیت به مسئله آزادی در جمهوری اسلامی که قطع به یقین نرم افزارهای بومی ما مروج این آزادی در چارچوب ارزش ها و فرهنگ ایران اسلامی هستند، باید به این مطلب اشاره داشت که تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و امثالهم خود از ناقضین فاحش و محرز اصل آزادی و حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی هستند؛ در این راستا توجه بزرگواران را به فیلم زیر جلب می کنم:

 

دیگر اصلی که در مخالفت با فیلترینگ مطرح کرده اند مسئله اقتصادی و از بین رفتن شغل های ایجاد شده در فضای صهیون افزارها است. این نگاه و این ادله در شأن نماینده مردم نیست که نتوانند یک بحران اقتصادی و شغلی را از روند طبیعی و سالم درآمد زایی، تشخیص داده و چشم بر هزاران شغل بالقوه ی که نرم افزارهای بومی می توانند در بخش فنی و وزارت ارتباطات برای فارغ تحصیلان رشته های مربوط ایجاد کند ببندد و خروج چند میلیارد دلاری ارز از کشور و ریختن به جیب دشمنان خونی این کشور را در مقابل ایجاد شغل های کاذب و حبابی درک نکند!!! تا به امروز نیز تلگرام و امثالهم به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، ضربه های کاری وارد کرده است.

به گفته سیف رئیس کل بانک مرکزی: اتفاقات و التهاباتی که رخ داد فقط و فقط در فضاهای تلگرامی و شبکه‌های مجازی بود[5].

https://www.aparat.com/v/MfWT5/

آیا وقت آن نرسیده است که برخی مسئولین که در جایگاه خدمتگزار و مدیون همیشگی مردم هستند، قدرت و توانایی ولی نعمتان خود را باور کنند و با عملکرد انقلابی و ارزشی دست از لجن پراکنی و نفاق افکنی و تضعیف نظام جمهوری اسلامی بردارند و باور کنند که ایرانی می تواند.

در این اوضاع نابسامان اقتصادی کشور وزارت ارتباطات نیز به جای رسیدگی به وظیفه ذاتی خود و درست زمانی که مردم سخت درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند، ذهن مردم را از نوسانات ارز، به رفع فیلتر توئیتر و یا ممانعت از فیلتر تلگرام تغییر حالت می دهد و این در صورتی است که به بیان دکتر خرم آبادی رفع فیلتر توئیتر از عهده ی دولت خارج است.

صدیقه سادات کشاورز؛ کارشناس فضای مجازی

1 سوره فتح آیه 29

[1]برگرفته از مصاحبه دکتر خرم آبادی

[2]https://www.yjc.ir/fa/news/6501662

[4]http://hadana.ir/متن-کامل-سخنرانی-رهبری-در-مشهد-97

[5]www.mehrnews.com/news/4267659

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۶
انتظار ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی