آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت
تلگرام، لجن زاری متعفن

با نداشتن زیر ساخت های مناسب داخل کشور و استفاده از شبکه های غیر بومی وابسته به سرویس های جاسوسی_صهیونیستی همه روزه حجم عظیمی از اطلاعات امت اسلام را با شوق فراوان تقدیم دشمنان و دولت های خون خوار بیگانه و ایرانی ستیز می کنیم.

به گزارش جبهه اقدام؛ در تفسیر المیزان آمده است که امام صادق (علیه السلام) بخش «ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ کَانُوا یَکْفُرُونَ بِآیَاتِ اللَّـهِ و َیَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ ذَلِکَ بِمَا عَصَوا وَّ کَانُوا یَعْتَدُونَ» از آیه ی61 سوره ی بقره را قرائت کردند و سپس فرمودند: به خدا سوگند انبیاء را با دست خود نزدند، و با شمشیر خود نکشتند، و لکن سخنان ایشان را شنیدند و نزد نااهلان، آن را افشا کردند، در نتیجه دشمن ایشان را گرفت و کشت، پس مردم کاری کردند که انبیاء هم کشته شدند، و هم تجاوز شدند، و هم گرفتار مصیبت گشتند.
همچنان که در این روایت مشاهده می کنیم عدم حفظ اسرار می تواند عامل کشته شدن بزرگ مردانی همچون انبیاء شود. اگر به جامعه ی امروز خودمان بنگریم تو گویی که مصداق این روایت در اطراف هر کدام از ما در حال رخ نمایی می باشد.
اما چه طور؟!
با نداشتن زیر ساخت های مناسب داخل کشور و استفاده از شبکه های غیر بومی وابسته به سرویس های جاسوسی_صهیونیستی همه روزه حجم عظیمی از اطلاعات امت اسلام را با شوق فراوان تقدیم دشمنان و دولت های خون خوار بیگانه و اسلام ستیز می کنیم؛ و همین است که دایه های مهربان تر از مادرمان در لباس دانشمندان و کارشناسان روانشناسی و علوم اجتماعی با مهندسی این اطلاعات گسترده و ارزشمند به تولید محتوا، فیلم، بازی، صدور بیانیه های به ظاهر دلسوزانه برای جوانان ایرانی و... می پردازند در این هجمه ی تبلیغاتی و رسانه ای تغییر نگرش ها و جهت دهی ذهنی جوامع، کار سختی نخواهد بود؛ کیست که این فرصت را از دست بدهد؟
راه حل این بحران در دستان دولت و مردم است، با هزینه ای بسیار کمتر از آنچه امروز صرف واردات اینترنت می شود می توان با اینترنت بومی، دست تعدی دراز شده ی سلطه گران خارجی و دلالان داخلی، این گرگانِ در لباس میش را از فضای مجازی کشور کوتاه کرد. همچنان که حجت الاسلام پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرده است: دولت هنوز نتوانسته شبکه ملی اینترنت و اطلاعات را راه اندازی کند و در واقع بی کیفیت ترین، غیر کارآمدترین، کندترین و گران ترین اینترنت به مردم داده می شود.1
 
شبکه ملی اطلاعات چیست؟
در حالت کلی افراد برای دسترسی به سرویس یا سایت مورد نظرشان، باید با سرور یا مرکز داده‌ی سرویس‌دهنده ارتباط برقرار کنند. شبکه ملی اطلاعات مجموعه‌ی‌ پهنای باند رد و بدل شده داخل کشور و داده‌های تبادل شده با پهنای باند خارجی است.2 بدین معنا که در شبکه ملی اطلاعات همانند دیگر شبکه‌های داخلی برای ارتباط کاربر با سرویس‌های داخلی دیتا از کشور، استان یا حتی شهر کاربر مورد نظر خارج نمی‌شود و ضمن ارتباط سریع تر و باکیفیت‌تر، هزینه‌ها را برای کاربران، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی سرویس و شرکت‌های ایجادکننده‌ی زیرساخت‌های ارتباطی، بسیار کاهش می‌دهد.
برای درک بهتر این مفهوم تماشای این قسمت از مجموعه انیمیشن دیرین دیرین خالی از لطف نیست!
اما قدمت مباحث رسمی مطرح شده در مورد این شبکه ی ناتمام به بیش از 11 سال قبل بر می گردد  و البته با گذشت 8 سال از زمان مقرر برای بهره برداری از آن، چشمان منتظرمان کماکان باید منتظر بمانند چرا که مسئولان همچنان بر این عقیده اند که "هنوز تا تحقق شبکه ملی اطلاعات فاصله داریم."3
رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین نظام، فضای مجازی را یکی از مسائل موثر در مدیریت کشور دانسته اند و فرموده اند: در مسئله‌ی فضای مجازی، آنچه از همه مهم‌تر است، مسئله‌ی شبکه‌ی ملّی اطّلاعات است. متأسّفانه در این زمینه کوتاهی شده، کاری که باید انجام بگیرد، انجام نگرفته؛ این [طور] نمی شود... امروز فضای مجازی مخصوص ما که نیست، همه‌ی دنیا امروز درگیرند با فضای مجازی؛ کشورهایی که شبکه‌ی ملّی اطّلاعات درست کرده‌اند و [فضای مجازی را] کنترل کرده‌اند به نفع خودشان و به نفع ارزش های مورد نظر خودشان، یکی دو تا نیستند. امروز بهمنی از گزاره‌های درست و نادرست دارد روی سر مراجعین اینترنت ما فرود می‌آید؛ اطّلاعات غلط، اطّلاعات نادرست، اطّلاعات مضر، شِبه اطّلاعات -بعضی چیزها اطّلاعات واقعی نیست، اطّلاع‌نمایی است- خب اینها دارد مثل یک بهمنی فرود می‌آید؛ ما چرا باید اجازه بدهیم این اتّفاق بیفتد؟4
همین چند روز قبل بود که بی بی سی فارسی توییت پاول دروف (مدیر اجرایی تلگرام صهیونیستی) که حاوی آدرس جدید کانال صهیونیستی- بسته شده ی آمدنیوز بود را باز نشر کرد. دروف در این توییت دلسوزی خود را با صلح طلبانه خواندن اغتشاشات اخیر، برای بر هم زنندگان امنیت ملی کشورمان و قاتلان هموطنان مان ابراز کرد.
از آن طرف، "از وطن گریختگان" در سرزمین یانکی ها، احساس مسئولیت کرده و برای ما از تلویزیون صدای آمریکا سخن می رانند و برای استفاده از این بد افزار مردم را به استفاده از فیلتر شکن می خوانند. دیگر به چه زبانی بگویند که ما نیز از باز بودن تلگرام و حضور هر چه بیشتر شما ملت در آن سهم می بریم؟
امروز بیش از هر زمان دیگر برای ما چون خورشید، روشن است که منافع کشور ما، با منافع سلطه گران بر فضای مجازی و شبکه های ضداجتماعی غیر وطنی نظیر تلگرام هماهنگی ندارد.
مسئولین جمهوری اسلامی ایران نه تنها باید از شبکه ی سلطنتی بی بی سی برای حمایت از مخالفان حکومت قانونی ایران شکایت کنند بلکه شخص وزیر ارتباطات و دست اندر کاران شورای عالی فضای مجازی باید هر چه سریع تر دست امثال دروف و زوکربرگ، دومین صهیونیست تاثیر گذار جهان و مالک اینستاگرام، واتس اپ و فیس بوک را از جیب، ذهن و حریم خصوصی ملت ایران بیرون کنند.
کاش فریادهای بزرگانی همچون آیت الله مکارم شیرازی شنیده شود، آن جا که تلگرام را "لجنزاری متعفن" خوانده و فرمودند: "از مسئولین محترم سوال می کنم فضای مجازی که پدیدآورنده آن، دشمنان ما هستند و تمام اختیارش در دست آنهاست و ما را عملا برده خود می سازند، آیا عاقلانه است ما خودمان را در اختیار آنان بگذاریم؟!
نگویید [تلگرام را] موقتا قطع کردیم و دوباره بر می‌گردیم؛ راستی عجیب است این شیاطین هم دوباره بر می گردند؛ همان آش و همان کاسه. سخن دیگر اینکه متأسفانه بعضی تصمیم گرفته به توجیه گری پرداخته و پیام آشکار حوادث اخیر را فراموش کنند که این به راستی اشتباه بزرگی است...".5
عادله داوودی؛ کارشناس فضای مجازی
----------------------------------------------------------------------------
[1] http://itanalyze.com/post/ارایه-اینترنت-حجمی-اشکال-دارد
[2] https://www.fatehgar.org/cc/thread2036.html
[3]http://majazi.ir/news/77047-هنوز-تا-تحقق-شبکه-ملی-اطلاعات-فاصله-داریم.html?t=اخبار
[4] http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=36824
[5] ایلنا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۹
انتظار ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی