آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت

رفع فیلتر توئیتر!!!.

شنبه, ۹ دی ۱۳۹۶، ۰۶:۰۷ ق.ظ

وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ1"؛ و به کسانى که ستم کرده‏ اند متمایل مشوید، که آتش [دوزخ] به شما مى ‏رسد و در برابر خدا براى شما دوستانى نخواهد بود و سرانجام یارى نخواهید شد.

این روزها تب رفع فیلتر توئیتر از سوی مسئولین دولتی داغ تر از همیشه است، و همین باعث شد تا در این یادداشت به دنبال علت فیلتر شدن توئیتر برآییم.

توئیتر یک شبکه اجتماعی و سرویس ارائه دهنده ی میکروبلاگ است. هسته ی اصلی این شبکه مذکور در سانفرانسیسکو، ایالت کالیفرنیاست. عملکرد‌ تـوئیتر مانند پیامک (SMS) است؛ و به طور کلی در یک وبلاگ خلاصه می شود. هویت کاربران در ارسال و بارگذاری خبر مجهول است و معلوم نیست چه کسانی و از کدام کشور‌ خبر‌ را تهیه و ارسال می کنند. توئیتر این قابلیت را دارد که در کمترین زمان ممکن صدها مطلب به روز رسانی کرده و منتشر نماید. با‌ توجه‌ به مطالعات دانشکده تجـارت هـاروارد‌، تنهـا‌ 10 درصد کاربران توئیتر، 90 درصد محتوای آن را تولید می کنند!

برای مثال، در جـریان فتنه ی 1388 نام‌ 45‌ ایرانی در توئیتر وجود داشت که نه تنها کشور محل سکونت‌ آنها مشخص نبود، که کشور محل بارگذاری خبر نیز مشخص نبود. این افراد تنها در یک دقیقه، ‌2500‌ خبر در کانال انتخابات ایران ارسال‌ نـموده بـودند. پوشش خبری اعتراضات پس از انتخابات از طریق‌ رسانه‌ های‌ جدیدی مثل توئیتر بود که نخستین منبع اطلاعات برای معترضین به شمار می رفت که نه فقط بـرای بـرقراری ارتـباط آنها با دیگران، بلکه‌ برای‌ رسانه‌ های جهان نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۹
انتظار ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی