آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

آرمان ولایت


"و لقد ذرانا لجهنم کثیرا من الجن و الانس لهم قلوب لایفقهون بها و لهم اعین لایبصرون بها و لهم اذان لایسمعون بها اولئک کالانعم بل هم اضل اولئک هم الغفلون: و محققا بسیاری از جن و انس را برای جهنم واگذاردیم چه آنکه آنها را دل ­هایی است بی­ ادراک و معرفت و دیده­ های بی­ نور بصیرت و گوش­ هایی ناشنوای حقیقت آنها مانند چهارپایانند بلکه بسی گمراه ­ترند زیرا قوه ادراک مصلحت و مفسده داشتند و باز عمل نکردند آنان همان مردمی هستند که غافل شدند."1

اینترنت دریچه نفوذ به لایه های پنهان افکار و احساسات است؛ چرا که بسیاری از افراد اطلاعات شخصی و مهم، ارتباطات خانوادگی، دوستانه و رسمی، افکار و اعتقادات، احساسات و بسیاری موارد دیگر را به راحتی در آن منتشر و آن را تقدیم سازمان­ های اطلاعاتی و جاسوسی دشمنان اسلام و مسلمین می کنند. آرژانس امنیت ملی امریکا که به اختصار NSA خوانده می ­شود به عنوان صاحب اینترنت، آن را پایش اطلاعات می کند و اینچنین است که حتی در شرایط تحریم­ های ظالمانه امریکایی ­ها نیز، ابزارهای هوشمند مرتبط با فضای مجازی و اینترنت هیچ گاه به کشور ما تحریم نشد.


اینترنت در سال 1369 به ایران وارد شد و با سرعت عجیبی در کشور توسعه یافت. در واقع اینترنتی که در حال حاضر از آن استفاده می کنیم "اینترنت نجس امریکایی" است؛ و تمامی ارتباطات الکترونیکی ایران به مرکزی در امریکا متصل می ­شود. براساس اسناد اسنودن، تمام "سند و ریسوها" در بستر اینترنت وارد یک نقطه در امریکا می ‌شود و حتما از آن "بک ‌آپ" گرفته می‌شود، یک کپی در آژانس امنیت ملی آمریکا و یک کپی هم به اسرائیل ارسال می ‌شود.

مسئولین کشورهای زیادی این باور را داشتند که باید اینترنت کشور خود را از نجاسات و مشکلات موجود پاک کنند، در نتیجه مرحله به مرحله "اینترنت نجس امریکایی" را قطع و شبکه­ ی ملی اطلاعات مختص به خود را راه اندازی کردند. اما مسئولین دولت های جمهوری اسلامی همچنان با خیانت کاری و غفلت خود ایران را وابسته به "اینترنت نجس آمریکایی" کرده اند و هیچ گونه اقدامی برای راه اندازی شبکه ­ی ملی اطلاعات انجام نمی­ دهند.

مقام معظم رهبری در سال 1384 طرح شبکه ملی اینترنت را مطرح فرمودند؛ دلیل اصلی پیاده سازی این طرح کاهش وابستگی به اینترنت نجس امریکایی اعلام شد. سال1393طرح شبکه ملی اطلاعات به تصویب مجلس رسید. اما پس از این همه سال چرا مسئولین هیچ اقدامی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نکردند؟

شورای عالی فضای مجازی نهاد حاکمیتی است که به منظور گسترش فرایند فناوری اطلاعاتی و ارتباطی به ویژه شبکه جهانی اینترنت و آثار چشم­گیر آن در ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، لزوم سرمایه گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره­ گیری حداکثری فرصت ­های ناشی از آن جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم با دستور رهبر معظم انقلاب در تاریخ 17 اسفند 1393 تشکیل شد.

اعضای حقوقی این شورا عبارتند از: رئیس‌جمهور (رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، دادستان کل کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و... همچنین اعضای حقیقی: آقایان دکتر سید سعید رضا عاملی، دکتر حمید شهریاری، دکتر رضا تقی‌پور و... می­ باشند.

آقای حسن روحانی طبق اسنادی که اسنودن مبنی بر شنود اینترنتی انتشار نمود، حدود 17 میلیارد شنود تلفنی از ایران انجام شده است؛ با این حال چرا نسبت به امنیت کاربران ایرانی بی توجه هستید؟

رئیس شورای عالی فضای مجازی! در حالی که آگاه به هک اطلاعات 15میلیون کاربر ایرانی از طریق جاسوس کده های همیشه همراه هستید، چرا هیچ گونه اقدامی برای فیلتر نمودن این فساد خانه ­های مجازی انجام نمی­ دهید؟

آقای رئیس جمهور، خانم "هیلاری کلینتون" در کتاب خاطرات خود این گونه نوشته است: "هرگاه سفری حساسی در پیش داشتیم و می­ خواستیم به جایی مثل روسیه برویم، مقامات امنیتی موکدا از ما می ­خواستند تا لپ ­تاپ، تلفن همراه و دیگر وسایل ارتباطی خود را در هواپیما گذاشته و باتری آن را خارج کنیم تا سرویس ­های اطلاعاتی خارجی امکان نفوذ به آنها را پیدا نکنند. حتی در دیدارهای دوستانه نیز ملزم به رعایت شدیدترین تدابیر امنیتی بودیم، ما باید در استفاده از فناوری و چگونه دریافت پیام ­های محرمانه جوانب احتیاط را به طور کامل لحاظ می­کردیم."2 با این اعترافات و نظر به میزان حضور ایرانیان در شبکه­ های مجازی به خصوص تلگرام صهیونیستی و اینستاگرام صهیونیستی، باید از شما و برخی مدیران ارشد سوالی مهم پرسید؛ که آیا دشمن که تا گوشی تلفن همراه شما پیش آمده است را نمی بینید؟! چقدر راحت شما اطلاعات ملی و امنیتی کشور را با انتشار مطالب در جنگ افزارهای اینترنتی جاسوسی_صهیونیستی بر روی کانال خود قرار می ­دهید! این نشانه آن است که مسئولین جمهوری اسلامی در استفاده از ابزارهای هوشمند فضای مجازی دچار غفلت هستند و با ایجاد کانال و گروه های چند نفره، اطلاعات حساس کشور را در این گروه ها به اشتراک (یا بهتر بگوییم در اختیار دشمن) می گذارند!

مسئولین قوه قضائیه که پیرو خط رهبری و ولایت فقیه هستید چرا احکام مناسبی برای فیلتر نمودن این جنگ افزارهای اینترنتی جاسوسی_صهیونیستی صادر نمی کنید یا چرا نسبت به اجرای احکام صادره قبلی، بی تفاوت هستید؟ آیا شما توجه نمی کنید که این فساد خانه های همیشه همراه باعث نابودی کانون خانواده ­ها شده است؟

مسئولین صدا وسیما وظیفه­ ی شما نشر ارزش­ های اسلامی و دینی از طریق رسانه هاست؛ چرا با این وجود به تبلیغ نرم افزارهای صهیونیستی در رسانه می­ پردازید؟

مسئولین وزارت ارتباطات تمامی قدرت خود را برای ورود اینترنت نسل سوم، چهارم و افزایش پهنای باند گذاشته اند. تا جایی که محمود واعظی وزیر ارتباطات نتوانست جواب قانع کننده ­ای به سوال نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد مبنی بر دلایل توسعه شبکه و پهنای باند اینترنت بدون ارائه پیوست های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و...، عدم راه اندازی شبکه ­ی ملی اطلاعات و بی­ توجهی به ظرفیت داخلی را بدهد و کارت زرد را از مجلس دریافت کرد.

آیا دریافت کارت زرد وزیر ارتباطات به معنای اجرای ده دستور "اوباما" در مورد فضای مجازی و نادیده گرفتن  احکام "مقام معظم رهبری" نیست؟!

اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی؛ چرا وقتی احکام رهبری که پایه اصلی آن ایجاد شبکه­ ی ملی اطلاعات در کشور می ­باشد و به شورای عالی فضای مجازی ابلاغ شده، آن را پی­گیری نکردید و این قدر به امنیت کشور و مصلحت جوانان بی توجه هستید؟ چرا کشوری مانند انگلستان از اینترنت خانواده پسند باید استفاده کند ولی در ایران صفحه ای که برای افراد میانسال باز می­ شود برای کودک 10ساله نیز باز می­ شود؟

مسئولین دولت چرا شما سایت­ های انقلابی و منتقدین را فیلتر می­کنید ولی برای نرم افزارهای جاسوسی صهیونیستی فیلتر انجام نمی شود؟ مگر همین سردمداران اینترنت نجس آمریکایی، یک روز با پروژه "خبر چین بیکران" از ما تنها طی یک ماه 14 میلیارد گزارش اطلاعاتی جمع آوری نکردند؟ پس چرا هیچ اقدامی برای راه اندازی شبکه­ ی ملی اطلاعات انجام نمی­ دهید؟

اهمیت فضای مجازی از نظر "رهبر معظم انقلاب" به اندازه انقلاب اسلامی است که ایشان می فرمایند: "ما نمی­گوییم این راه را ببندید؛ نه، اینکه بی­عقلی است. یک کسانی نشسته ­اند، فکر کرده ­اند، یک راهی باز کرده­ اند به عنوان این فضای مجازی و به قول خودشان سایبری؛ خیلی خب، از این استفاده کنید منتها استفاده درست بکنید؛ دیگران دارند استفاده درست می­کنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاه ­ها را قبضه کرده ­اند. ما چرا نمی­کنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها می­کنیم این فضای غیر قابل کنترل و غیر منضبط را؟ مسئولند، یکی از مسئولین هم  همین­ ها هستند؛ دستگاه وزارت ارتباطات است."3

رهبر انقلاب اسلامی بیش از 11 سال است که بر ضرورت تسریع در راه اندازی شبکه ­ی ملی اطلاعات تاکید می کنند اما عزمی برای اجرای این کار در میان مسئولین دیده نمی ­شود و کماکان بخش قابل توجهی از اطلاعات کشور در بستر اینترنت نجس امریکایی قرار دارد.

جلسات شورای عالی فضای مجازی باید هر دو هفته یک بار برگزار شود ولی به صورت مرتب برگزار نشده و اگر هم جلسه­ ای تشکیل شده خروجی مفیدی برای پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات نداشته است.

دیدگاه مسئولین بر این است که با راه اندازی شبکه ­ی ملی اطلاعات باید با شبکه های جهانی خداحافظی کرد و این دیدگاه را به مردم نیز انتقال داده­اند. مشخص است که مسئولین با این دیدگاه نادرست سعی در پنهان کردن کم کاری خود برای ایجاد شبکه­ ی ملی اطلاعات دارند و بیشتر از طریق استفاده و حضور در جنگ افزارهای جاسوسی دشمن، به دشمنان اسلام و مسلمین سود رسانی و آنان راه در رسیدن به اهداف شوم یاری می کنند.

دسته دیگر از مسئولین شورای عالی فضای مجازی بر این باور هستند که ایران باید همیشه مصرف کننده باشد نه تولید کننده؛ شاید دلیل اصلی این افراد دست یابی به سودهای هنگفتی هست که از طریق دلالی پهنای باند اینترنت بدست می­ آورند؛ یا شاید تکیه گاه افراد پشت پرده که به دلالی مشغول هستند و می­ دانند که تولیدات داخلی باعث می شود تا سود حاصل از این امر را از دست بدهند، مانع از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

در نتیجه حضرات مسئول گوش به زنگ باشید؛ د‌‌ور نیست زمانی که همه حزب اللهی ها انقلاب دیگری را در راستای مبارزه با جنگ افزارهای اینترنتی جاسوسی-صهیونیستی خلق کنند. آیا وقت آن نرسیده است این شبکه های ضد اجتماعی افسار گسیخته مانند تلگرام صهیونیستی و اینستاگرام صهیونیستی که هویت جوانان، نوجوانان و دیگر مردم ما را در سایه غفلت و خیانت شما نشانه رفته اند فیلتر شود؟ مردم ایران لیاقت داشتن اینترنت سالم، ارزان، سریع و امن را دارند؛ این یعنی پیاده سازی "شبکه­ ملی اطلاعات". رهبر انقلاب اسلامی دو حکم که یکی شامل40 و دیگری شامل 10دستور است را به شورای عالی فضای مجازی ابلاغ کرده ­اند. پایه اصلی هر دو حکم تسریع راه اندازی شبکه­ ی ملی اطلاعات، ترویج ارزش­ها و سبک زندگی اسلامی، ارتقای جمهوری اسلامی ایران، توسعه محتوا، خدمات کارآمد و... می ­باشد. از تمامی مسئولین می ­خواهیم که طبق دستور "مقام معظم رهبری" هرچه سریعتر شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنند تا علاوه بر حفظ امنیت و در دسترس قرار دادن اینترنت پاک و ارزان، موجب حفظ و ارتقای سطح اعتقادات جوانان شوند و فرموده امیر المومنین علی(ع) را فراموش نکنند که "هرکس به وقت یاری رهبرش در خواب باشد، زیر لگد دشمن بیدار می شود."

ما تا رسیدن به نتیجه، مطالبه را ادامه خواهیم داد.

1-    سوره اعراف/ آیه 179

2-    کتاب خاطرات هیلاری کلینتون "انتخاب­های سخت/ بخش دیپلماسی دیخیتال"

3-    13/2/1395


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۶
انتظار ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی